mandag 7. mai 2007

Elsk din neste som deg selv?


Brødre & søstre!

Elsker vi oss selv? Eller er vi alt for dårlige til nettopp det?

Jeg har lært en ting:
Hvis vi slutter med å forakte oss selv, så blir livet mye mer fylt av fred, glede og kjærlighet! Det handler om å nyte sjokoladen i stedet for å tenke på at vi egentlig ikke burde spist den! Det handler om å nyte å ligge i sola selv om vi skulle vært inne og gjort reint! Det handler om å legge fra seg hva vi "burde" ha gjort, å ikke orke mer enn vi orker og ikke streve etter å være bedre enn vi er! Det handler om å gi seg selv og hjertet sitt litt mer rom for å lede oss på veien!

Negative tanker om oss selv er tross alt bare tanker, og tanker kan endres! Ved å ertstatte dem med gode tanker!

NYT livet, at du er til, at du lever og at nettopp du er du!! :)

4 kommentarer:

Shade sa...

Du er synsk! De siste dagene er det akkurat sånn jeg har tenkt! Siden fredag har jeg vært helt rolig og fornøyd, fordi jeg har klart å fortrenge slemme tanker, og bare gitt blaffen i dårlig samvittighet fordi jeg ikke akkurat lever som alle andre vil jeg skal. :)

Jeg hadde et øyeblikk natt til lørdag, hadde vært hos en venninne og sto og venta på bussen. Det duskregnet, og jeg skulle ned til byen for å bytte buss, og jeg følte meg bare så trygg og glad, selvom det var midt på natta. Det var en sær følelse :D

Merete L.A. sa...

Så fantastisk BRA!!!
Ten thumbs up to you!!! :D :D :D
Den følelsen er helt fantastisk, det er da man innser at livet tross alt er godt!

*lang, god klem*

A sa...

Jeg tror faktisk dette er mitt favorittinnlegg! :)

Merete L.A. sa...

Takk! ;D
Nokså deilig og befriende erkjennelse, ja... ;)
NYT DET!! LEV I DET!!