onsdag 3. desember 2008

Dagens daglige brød:

Henta fra Nye Levende Bibelen oversettelsen av Det Nye Testamentet:

"Jeg etterlater meg en gave, og det er fred. Dere skal få av min fred, den freden som ingen her i verden kan gi dere. Derfor skal dere ikke være urolige og redde."

Johannes 14, 27

Originalen er også svært vakker:

"Fred etterlater jeg dere, min fred gir jeg dere, ikke den fred som verden gir. La ikke hjertet bli grepet av angst og motløshet!"

Nyt desemberdagen og ha fred med Gud! :)
*red.*

10 kommentarer:

gretha sa...

hmmmmm.... om der bare hadde vært flere mennesker som deg her i verden min kjære!!!!! Du er så god!!! Så klarer du alltid og se positivit på alt! Savner deg noe helt enormt!!! Den ene dagen syntes jeg jeg hørte stemmen din, du ropte Grethe Siren, jeg lå og hørte på musikk,med lukka øyne, men da kan du tro jeg snudde meg fort og åpnet øynene, hjertet gjorde et lite hopp.... Så innså jeg jo at jeg var her i Brasil og at det ikke kunne være deg!!!!:(:(:( Skal nye jula her nede også, eller skal bare ikke tenke jul, skal tenke sommer, så skal jeg feire dobbelt så hardt til neste år:) Lykke til på eksamenene, Som du skrev selv (eller som du siterte)Må Gud gi deg fred til og komme gjennom disse dagene med eksamener og styrke til og holde ut:) Du er superflink:) Helt ufattelig glad i deg:)Stor god klem:)

Anonym sa...

Å, dette har jeg også lest i det siste! Leser Joh kp 14, 15 og 16! :D :D :D Elsker de! :D Men nå er det jo snart på tide 1. Lukas på tysk! Hihi! ;) :D

Jeg håper at du kjenner på MASSE av Guds fred!! *all the love in the world gathered in a hug*

Anonym sa...

Seriøst så mange ganger jeg har sjekket bloggen din i dag!! :D Alt tyder på at jeg har prøver i morgen!! ;) :D ;)
*hugs and kisses*

I Tyskland rimer forresten Agnete og die Trompete (som det heter). ;)

Merete L.A. sa...

hehehe... ;D Kjenne igjen symptomene... ;D Så gøy at vi endelig har funnet nor som rimer på Agnete!!! det er jo helt perfekt, nå har vi endelig noe å erte deg med!!! :D
(*fy, merete!!!*)

Å, kjære Grethe Siren....... :) :) :) :) :) Du er så god, og jeg skulle ønske det var jeg som ropte på deg!!! Ja, kanskje det var jeg som ropte, og så hørte du det helt på den andre sida av jorda fordi jeg lengter så fælt etter deg!!! :D

Nyt at det er enda en sommer nå - at du får tre på rad - for du elsker jo sommer!!! :D :D :D
Ja, det gjelder å finne de positive tingen å holde fast ved... de som holder oss oppe... ;) Det blir nok bedre i januar... ;)

*KNUSER til dere begge*

Anonym sa...

Hiiiiii!!! :D
Jeg ELSKER det bildet!! :D
If I may say so!!
Det er jo tross alt Gud som har skapt solnedganger og skal ha æren for det! ;) :D :D
*KLEMMMMMM*

Merete L.A. sa...

ja.... hehehe... Kan jeg få låne det?? ;D Syntes det var på tide å skifte til noe som passet bedre til mørketida, og dette bildet er jo virkelig bare helt fantastisk!!! :D :D :D Du er så FLINK!!! Og GOD!!! :D

PS! Drømte i natt at du hadde fått deg en kjæreste, og at han var sånn kul som likte å kle seg i matchende antrekk med deg...;D Hehehe... ;D

Anonym sa...

Ja, klart du kan! Alltid! :D
Oooooohhh, hvordan så han ut?! ;)

Shade sa...

Pent :)

Skulle bare si fra at jeg har lagt deg til på livejournal, hvis du er interessert i å lese ;) Bruker den mer enn blogspot :)

Merete L.A. sa...

Han var blond i alle fall, ikke kortklippet, og middels høy? Slank... ;) Dere var forresten kledd i lilla begge to ;)

Sol; jeg vil gjerne lese!! Skal lagre adressa! ;D

*god klem og lykke til med alt før jul...*

Anonym sa...

UFF SÅ GRUSOMT!!!!!!

Hehehehehe...

Det må jeg unngå for alt i verden!!! ;) :D ;) :D :D