tirsdag 2. desember 2008

Parodi!

"Pappa, kan jeg få en karamell?" - hvis noen husker denne? - har herved fått en ny tekst! Den handler, underlig nok, om eksamen:

(les høyt med skrålende stemme:)

Ref.:
Mamma, kan jeg få en paracett?
Å lese hele dagen, er'ke lett!
Alle tankene, de flyr
Hodet verker så jeg spyr
Jeg må legge meg tidlig, rett og slett!

Vers:
Det er ikke første gangen
som jeg leser til eksamen
og lurer på om det vil gå
Ligger våken hele kvelden
Tenker kun på stryk-tabellen
Om det er mulig å bestå

Ref.:
Mamma, kan jeg få en paracett?
Å lese til eksamen er'ke lett!
Jeg må kunne masse tull
Til eksamen nå før jul
Burde lest hele høsten, rett og slett!

Originalen er faktisk nesten enda verre:

Pappa, kan jeg få en karamell?
Så lover jeg å være for meg selv
Jeg skal rydde på mitt rom
og aldri mere være dum
og jeg skal legge meg tidlig hver en kveld!

(Litt av et slit for en karamell, spør du meg! Jeg får da i alle fall en utdanning;)

*red.*

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hahahahaha!!
KONGE!!!!
Jeg joiner refrenget,
bytter bare ut et par ord..

Mamma, kan jeg få en ibuprofén?
De kostet 70 kroner men er gode som f***

Anonym sa...

Uff, da, det var kanskje ikke helt bra av meg... :D

(Men gøy var det, hahaha!)


Og nostalgisk!
Sangen du har skrevet om var jo faborittsangen min i 2. klasse på barneskolen, haha!

Merete L.A. sa...

Vet det, satsa på at i det minste du ville kjenne den igjen... ;D hehehe... Og så har du like svart galgenhumor som meg, jo... ;D HAHAHAHA!!!