lørdag 22. november 2008

ny-glad-norsk VS bok-orm-mål


Då eg gjekk på vidaregåande, hadde eg nynorsk som hovudmål. Og det er ein kjærleik som aldri har døydd ut, om enn kanskje sove ei stund.

Og sjølv om du helst ikkje vil skrive det - er ikkje nynorsk eit vakkert språk?

Døm sjølv:

Glade jul

Glade jul, hellige jul!
Engler daler ned i skjul.

Hit de flyver med paradis grønt,
hvor de ser hva for Gud er skjønt.

Lønnlig i blant oss de går,
lønnlig i blant oss de går.

(Det gramatsiske her fungerer umåteleg dårleg - og skjønner me eigentleg meininga?)


VS

Glade jol

Glade jol, heilage jol!
Englar kjem frå Guds kongestol
Blomar ber dei frå paradis,
fint og fagert dei syng Guds pris
Løynleg ikring oss dei gjeng,
løynleg ikring oss dei gjeng.


Den nynorske salma har eg henta frå mi kjære, nynorske salmebok frå 1949 (1925 utgåva), som eg fekk av farfaren min... Han gav ho til meg, sidan eg er den i slekta som elskar og bruker dette skriftspråket...

*red.*

7 kommentarer:

Anonym sa...

Å.... Plutselig skjønner jeg hva julesalmen egentlig handler om! Hehehe.... :D Og det på eldgammel nynorsk, slett ikke verst... ;) Ha en nydelig dag med masse deilig førjulsstemning! 1 uke og 1 dag til første søndag i advent! :D :D :D

Merete L.A. sa...

Enig!!! :D
Skjønner denne mykje betre enn den på bokmål... ;)
det er nok fordi nynorsk alltid har hatt tradisjon for å skrive munnleg, medan dei i bokmål før mellomkrigstida snudde og vendte på meining og gramatikk for å få rim...

Og dagen er skjønn! Eg vaskar og koser meg, Noah og Martin er på juletilstelning i Vågsbygd Frikirke, og seinare skal me opp til mamma og leike med Odd-Eirik... ;)
Tenk at det å vaske kan vere så koseleg...

Nyt dagen du òg!! :D

Og på mandag er det ein månad til julaftan, og det er fire veker til julaftan på onsdag...

Ein NYDELEG statistikk!!! :D :D :D

Merete L.A. sa...

måndag... ;) Prøver meg stadig på å skrive utan ordbok... ;)

Anonym sa...

Vet du hva som er enda vakrere enn nynorsk?!?!?! DEG!!!! :D

Statistikken er på vår side! Herlig!! :D :D

Håper dagen ble til så mye velsignelse som du håpte! Må Gud velsigne deg så du blir frisk!!! :D :D :D

*fire klemmer*

Merete L.A. sa...

Tusen takk for hjelpa... :D
(ser du tok deg visse friheter;)

*fem klemmer tilbake*

Anonym sa...

Hva?! :D Er det ikke likt?! :D

Merete L.A. sa...

Hehehe... Nei, men du er veldig skjønn ;) Jeg beholder det på din måte ;)