onsdag 21. oktober 2009

Dagens forslag til nytt ord

Kjære Norsk Språkråd.

Jeg ber dere herved om å tenke seriøst over min 3 år gamle sønns forslag til et nytt, norsk ord. Ordforslaget lyder:

En stygg (substantiv) - styggen, stygger, styggene

En stygg er for eksempel en matflekk på familiens nye sofa som ikke går bort og legger spor etter seg for alltid, har min lille sønn forklart meg (inspirasjonskilde: ny sofa = nye regler).

Håper dere vil ta forslaget opp til vurdering.

Med vennlig hilsen
Noah, 3 år, og mammaen hans.

4 kommentarer:

Agnete sa...

Å, nei!!!!!!!
Har han laget en stygg allerede?!?!? ;)

Uff da!!
Åssen ser sofaen ut? :D
Han har laget en stygg på min gamle sofa også, hehehehe. :D Han kysset den en gang med hele ansiktet fullt av yoghurt! :D ..ler..

For øvrig er jeg veldig for at en stygg blir tatt opp av norsk språkråd! :D :D

Går det bra med dere?

Klem!!

Merete L.A. sa...

Hehehe, han har faktisk ikke laget en, men han skjønner tydeligvis prinsippet ;) (ja, hehe, husker det med sofaen, ja!;)

Sofaen er svart med litt grått og sølv i, den har helt enkle snitt og er en rund hjørnesofa... Bilde kommer! ;)

En stygg er et godt ord!

Vi har det fint, men er veldig slitne alle sammen... Dere da? Jeg er erklert normal nok en gang, etter all hvetespisinga :P Vi er visst muligens et sjeldent tilfelle av tåler ikke hvete uten å ha cøliaki :P Kanskje :P

Du da? :)

Er livet snilt med deg? :)

*oktoberkyss*

Agnete sa...

Jeg er også erklært normal og har fått en ny diagnose:

Ikke organstörung men funktionsstörung.

Dvs psykosomatiske grunner til at jeg ikke kan spise det jeg vil; Så mye av all slags stress og ubearbeidede ting og underliggende depresjoner som gjør at jeg er anspent over alt i magen også, og som gjør at jeg har sluttet å tåle de tingene jeg før kunne spise. Jeg "hindrer" mine egne organer i å fungere ordentlig gjennom stress og forkramping. Jeg går nå på "avslappingstabelletter" som får hele meg til å sove bedre og alle musklene mine til å slappe av. Går på vår strengeste diett med bare litt innslag av melk/sukker og uten rødt kjøtt, og kan etter et par måneder kanskje forsiktig begynne å teste ut et par av de tingene jeg nå ikke tåler. Hvis jeg forsiktig og harmonisk begynner å spise ting igjen, med en avslappet mage og rolige måltid, kan jeg kanskje bli frisk. Jeg håper det virker!!! Kjenner jeg har en dose håp igjen!! :D :D :D Det har jeg ikke hatt på lenge! :D :D :D :D :D

Merete L.A. sa...

Betyr det organforstyrrelse og funksjonsforstyrrelse? Jeg skal si det du skrev til legen min... Og spørre om han kan henvende meg til terapi, så får jeg i alle fall vite sikkert om det faktisk ER psykosomatisk, etter alle disse årene, og uansett så vil jeg jo bli et helere menneske igjen:)

Jeg er også på superstreng diett nå... Fordi jeg har vært så dårlig i høst når jeg har spist alt mulig, så nå skal jeg se hvor god jeg kan bli når jeg holder meg unna! Og hviler godt og trimmer litt...

Så bra du har håp!! :D
Jeg har også håp, samtidig som jeg kjenner litt på at alt går så seint, det er så mye venting, alt tar så lang tid...

Kjenner jeg tror at du kan ha rett!
Fordi jeg har gått lange perioder på diett, hvilt mye og trent jevnlig, men blir aldri virkelig frisk uansett... Så da sitter det nok et annet sted...

Hm....

To be continued! ;) (når jeg har snakka med legen i slutten av neste uke;)

*klempåklempåklem*