mandag 12. oktober 2009

Makrell i tomat

I det siste har jeg fundert en del over dette med makrellen i tomaten.

Jeg har nemlig en velkjent følelse i kroppen av å ha blitt slept etter bakken med kjeften åpen ned mot grusen i omtrent en times tid under en bil. Eller at jeg har hoppa ut av et fly flere kilometer over bakken uten fallskjerm. Eller at alle innvollene mine har blitt systematisk most med mormor og de åtte ungenes hjulvisp.

Opplevelser som dette setter tanker i sving. Som for eksempel at det må være akkurat sånn som dette det føles å være en makrell i tomat. Dype tanker.

Makrell i tomat kalles forresten - på min svigerbrors jobb (han er bilmekaniker) - for mens på boks. En treffende sammenligning - tydelig er det i alle fall at det er et mannsdominert yrke.


Med alle mine dypeste ønsker om at du finner snoren i fallskjermen din...

*Merete*


4 kommentarer:

T sa...

e var utrolig sært og veldig kult på en gang.

Merete L.A. sa...

:) :D

Agnetes kommentar: Å trekke fire visdomstenner, DET er makrell i tomat, det! ;)

Agnete sa...

Nemlig!!!

Den følelsen du hadde av å "ha blitt slept etter bakken med kjeften åpen ned mot grusen i omtrent en times tid under en bil" er også en bra metafor for å trekke alle 4 visdomstennene på en gang!

Skjønner ikke helt åssen du virkelig kan ha følt det sånn uten å ha mistet fire tenner.. :D (Bildet ble VELDIG levende for meg!:D)

Men kanskje blir det din tur en gang også, heldiggrisen! :D :D

Merete L.A. sa...

Godt du fant et bra bilde for din forhenværende tilstand ;) :D Har du noe å skremme med! :D

Det jeg tenkte på, var nok mer zombie-følelsen: å være most til du dør, og så slepe seg tilbake til en halv-livaktig tilstand :P

Anyhow - kjipt er det! ;)