fredag 23. oktober 2009

Hvorfor

Min kjære tvilling skrev en gang at livet ville blitt bedre uten alle "hvis"ene... For min del er ikke "hvis" noe problem, men alle mine "hvorfor" har derimot stort forbedringspotensiale. Å spørre seg selv de umulige hvorforspørsmålene, gjør bare det håpløse enda mer uforståelig. Så jeg jobber med å hvile i meg selv, i situasjonen og føle det jeg føler, uten å spørre "hvorfor".

Men heldigvis er ikke alle hvorforspørsmål like vanskelige å svare på. De er ikke alle like vrange. Hvorfor folk velger å få sitt første barn, er for meg et litt større mysterium, men hvorfor de velger å få sitt andre er mye mer åpenlyst.

Fordi man allerede har ett.
Fordi man elsker det barnet man har så uendelig mye høyere enn man trodde det var mulig å elske.
Fordi det lille barnet er så ufattelig mye mer fantastisk enn man kunne ha forestilt seg på forhånd.
Fordi man vet at også det neste barnet vil bli et akkurat like nydelig og fullkomment mirakel som det første barnet.
Fordi barn gir så utrolig mye mening i tilværelsen - også de dagene som er fullstendig meningsløse. Man kan ikke bare legge seg ned og gi opp, for barnas skyld kjemper man videre og vinner.


*red.*

4 kommentarer:

Agnete sa...

Å, for et FANTASTISK bilde av Noah!!! Røveren som ikke kan sitte stille i bryllup!! For et GOLL!!! :D :D :D :D

Merete L.A. sa...

Ja, det er nydelig!!! :D Røveren! ;D
(Er kalender ønskelig i julegave?)

En liten komentar til hvordan Noah formulerer setningen "vet du hvorfor?" (siden innlegget heter hvorfor;) :

"Vet du hva derfor?"

;)

Det er så sjarmerende at jeg ikke har gjort noen stor insats på å lære ham hvordan det egentlig skal være enda ;)

Merete L.A. sa...

Og så gliser han fordi han ikke har noen sko på! ;) Hehehehe ;)

(skoene var uansett tennissko, fordi vi glemte de riktige finskoene hans hjemme;)

Agnete sa...

Herlig!! ;)

Kalender er veldig ønsket i gave!!! :D :D :D :D