onsdag 28. februar 2007

Mine SUNNHETSTIPS!! :)

  1. Lytt til deg selv!!!
  2. Drikk oppkvikkende (gjerne økologisk) ginsengte om morgenen, og ta deg tid til å sitte ned!
  3. Ta deg tid til å virkelig lytte til og være sammen med andre mennesker
  4. Når det føles litt deilig å gå eller sykle en liten omvei - så gjør det!
  5. Gå i stedet for å ta buss når du har tid og ikke mye å bære på
  6. Gled deg over alle de små, gode tingene hver dag
  7. Smil til livet og prøv å se det positive
  8. Unngå siktet hvetemel, spis heller rug, spelt og havre
  9. Bytt godteriet ut med smoothies!
  10. Når du får lyst på noe godt: spis litt sjokolade med 70-85% kakao - det er en bombe av antioksidanter som vi trenger for å være friske
  11. Gå ut i skog og mark og plukk sesongens bær!
  12. Kjøp grønnsaker og frukt på torget - billig og best!
  13. Gå en tur i svømmehallen og KOS deg! Ikke tenk at nå skal du trene, men nyt tiden!
  14. Svøm i havet!
  15. Plukk blomster
  16. Les noe som bare gjør deg glad midt i all pensumlitteraturen!
  17. Pass på å sette av tid hver dag til å gjøre noe som bare er godt for deg selv!
  18. Sett av tid til å være stille, til å bare sitte alene og søke Gud og Hans visdom, og lære Ham å kjenne
  19. Legg deg når du begynner å kjenne deg trett, uansett om klokken er halv ni eller elleve.
  20. Hvil mellom slagene når du kjenner at du har behov for det
  21. Finn noe å brenne for!
  22. Elsk menneskene rundt deg og deg selv - hver dag!
  23. Legg gårrsdagen bak deg og tilgi deg selv, andre og Gud for alt som ikke var så bra i går.
  24. Lev for dagen i dag og lev med vilje! ;)
  25. Gi noen en klem!

*Kleeeeeeeem*

6 kommentarer:

Shade sa...

Høres fornuftig ut ;)

Peppermyntete funker for meg da. Yum!

Merete L.A. sa...

Peppermyntete, ja... ;)

Jeg fikk en gang et tips om kamomillete, og nå står den der i skapet uåpna og jeg har glemt hva det var til... Tror det var noe med Noah?? Hmm... Te er bra!! ;)

A sa...

Lev som om du levde med vilje.. Hehe.. Er så fantastisk bra sagt..!

Tror jeg skal lese denne listen om igjen mange ganger.. Særlig i april! Da kommer eksamensrushet for fullt! :)

Du er GOOOOOOD!!

Merete L.A. sa...

Hehehe... Det var jo DEG jeg tenkte på da, når jeg skrev lista... ;) Kan komme på mange flere punkter også, men følte nesten jeg måtte begrense meg litt.. ;)
NYT LIVET, AT DU ER UNG OG AT DU KAN BYGGE DEG OPP GOD HELSE!!!!!!!!!

Anonym sa...

Må finne en skriver, printe den ut og henge den på kjøleskapet tror jeg. :)

Merete L.A. sa...

Hehe... ;) Gjør det!! ;D