mandag 11. juni 2007

Den himmelske mann, sitat 2

På grunn av ulydigheten og min manglende respekt for Herren, kona mi og medarbeiderne mine, måtte jeg i fengsel for andre gang. Herren så jeg var utslitt av tjenesten, og han lot meg derfor i sin nåde få hvile en stund bak lås og slå og bli undervis om indre åndelig liv.

Hvis du er en Herrens tjener, la meg oppfordre deg, vær så snill, vær ydmyk og pass på at du ikke gjør de samme feilene jeg gjorde. Herren Gud er sjalu og vil ha oss bare for seg selv. Han elsker sjelene våre. Hvis vi setter noe foran forholdet til Jesus – også arbeidet for ham – går vi i fella. Hvis du er utbrent, stans. Hvil! Lampen trenger hele tiden å bli fylt av Herrens olje, ellers vil lyset ditt bli blåst ut. Husk at ”… hvis dere vender om og holder dere i ro, skal dere bli frelst. I stillhet og tillit skal deres styrke være.” Men dere ville ikke… Men Herren stunder etter å være nådig mot dere. Derfor reiser han seg og vil vise dere miskunn. For Herren er rettens Gud. Salige er alle som venter på ham! (Jesaja 30, 15 og 18)

side 208

2 kommentarer:

A sa...

Herlig!!!!!!!!

Merete L.A. sa...

Ja!! HVIL, søster, HVIL!! Det er til deg også!!! :D