tirsdag 2. oktober 2007

Hva tjener det til?

At jeg er så syk?

  • Utholdenhet – til å holde ut hva som helst
  • Tålmodighet – vente i det uvisse om jeg noen gang blir bedre
  • Tålsomhet – å tåle mye på kroppen og likevel fungere
  • Gjør meg avhengig av Gud, for uten Gud fungerer jeg ikke i det hele tatt! Han er sterk i min svakhet!
  • Gjør at jeg bare MÅ la meg lede, for det finnes ikke alternativer. Jeg er hele tiden avhengig av at Gud leder meg
  • Lytte, jeg må lære meg å lytte til Guds stemme i alle dens former, og lytte til min egen kropp, hva den tåler og ikke, og når den har fått nok
  • Hvile – jeg lærer å hvile, slappe av og få nye krefter midt i kampens hete
  • Selvbeherskelse – når jeg lar være å spise noe jeg vet jeg blir dårlig av
  • Glede - uansett!
  • Hva som gir meg krefter
  • Hvordan jeg er satt sammen
  • Lær meg å leve med det!! Å, Far, lær meg det!! *AMEN*

2 kommentarer:

A sa...

Du lærer så utrolig mye oppi alt dette! Gud har fremdeles en plan med deg, og den er fremdeles god! Selv hvor syk du blir! Gud har en god framtid og masse velsignelser som ligger klar for deg!

Håper og tror at du snart blir frisk!!

Merete L.A. sa...

Vi må alltid huske på joggeskoene i gjørma, Josef i brønnen og den bortkomne sønnen som henger og dingler i farens armer... :D AMEN! :D Så vi holder ut i tro... ;) *kjempekos*