fredag 5. januar 2007

POSITIV! :D



Å være positiv og å ha en positiv innstilling har uendelig mye å si i en grå hverdag. Det er forskjellen på å ergre seg over at andre kommer for seint, eller glede seg over at de kommer og at de vil bruke tiden sin sammen med deg, det er forskjellen på å ergre seg over at TVen datt ut eller å se på det som en mulighet til å bruke tiden ansikt til ansikt med et annet menneske, det er forskjellen på å sukke over at det regner eller å glede seg over en innedag, ergre seg over ugresset eller se de skjønnheten i løvetannens farge!

I tillegg kan alt sies på en positiv og en negativ måte! Det er aldri nødvendig å kjefte irritert og slenge med leppa, men det er ofte lettere enn å anstrenge seg for å si det på en god måte - den eneste måten som vil nå frem til et annet menneske slik som du ønsker! Vinden kunne ikke tvinge av mannen jakka, men solen kunne glede ham til å gjøre det!!!

La oss kjempe for det gode, brødre og søstre! La oss tenke over litt oftere hvordan vi reagerer før vi reagerer, hva vi skal si før vi sier det, hvem vi vil være og så er vi dem med hele vårt hjerte! ;)

5 kommentarer:

A sa...

Du har helt rett.

Den som skjeller meg ut oftest, er meg selv.

Det er veldig, veldig patetisk.

Ojsann, der gjorde jeg det igjen! ;)

Du har som alltid et vakkert poeng. Typisk deg. Du er den beste!

Anonym sa...

Vet det... ;)

Tror jeg mp gå nå og feie for min egen dør... ;)

Shade sa...

Åh, du er alltid så positiv ^^ Og du har så rett. Den historien med vinden og sola som skulle få mannen til å ta av seg jakka er et av mine tidligste minner når det gjelder historier :D

Er som de sier i en søt tegneserie ("Rose is rose").
Sønnen spør moren: What's the hardest thing to do in the whole world?
Moren svarer: Going easy on yourself.
(Hvorpå sønnen sier at det er et typisk mamma-svar <3)

A sa...

Då er det jammen snart gått en måned siden du oppdaterte bloggen din! :) Skjerpings, lillesøster! ;)

Merete L.A. sa...

Ja, og nå skal jeg skjerpe meg også! ;)