mandag 14. mai 2007

Jeg burde ikke


Jeg burde ikke
ville det jeg vil
tenke det jeg tenker
føle det jeg føler,
sier dere.
Også stemmer inni meg
sier det samme.
*
Som jeg har anstrengt meg
for å være en annen
- den jeg burde.
Bort med alle "burde"
som tar livet av meg!
*
Nå vil jeg møte
og lære å kjenne meg selv
uten å vurdere -
helt enkelt lese
det mennesket som er jeg
og ta det til meg.
*
Jeg tillater meg
å ville det jeg vil,
tenke det jeg tenker,
føle det jeg føler.
Dypt i det jeg er
vil jeg slå rot,
i den virkelighet
som er gitt meg.
*
DU - du er
den du er.
Når jeg er
den jeg er
kan jeg være
en partner,
en venn for deg.
*
Av: Margareta Melin

4 kommentarer:

A sa...

Boken hennes er fantastisk!! :)
Må lese hele en dag... :)
Nytt bilde, tadaaaaa! :D
Ikke les deg ihjel til eksamen!!
Klems!

Merete L.A. sa...

Den er fantastisk, ja, men nå må jeg levere den tilbake! :'''-( Det blir sørgelig!! Må se om den finnes i nyere opplag... :)
Og NICE bilde!! ;D Tøffe Motorsykkelbaben! ;D

A sa...

Hahahah.. Jepp der har du meg.. Typisk meg å være motorsykkelbabe.. Bare, ehhh, UTEN motorsykkelen... Hehehe..
Boken finnes kanskje på kristne bruktbutikker?! Skal løpe ned på fretex og sjekke, haha..
Du er goll!!!

Perlehvit sa...

Dette var jo bare knallfint da!

(åh hadde vært fint å kunne skrive dikt!)