mandag 3. november 2008

Hvor ingen trår



Hvor ingen trår

Alt som skulle vært usagt
Alt som skulle vært ugjort
Alt som en gang ble fratatt
Alt som av ulyst ble gitt bort

Alt som ble ribbet og plyndret
Alt som ble splittet og delt
Alt hvor de lystet og syndet
Alt som sakte ble kvelt

Alt som ble spyttet og hvisket
Alt som aldri fikk gro
Alt som for alltid ble mistet
Alt som ble myrdet av tro

Alt det som ingen grep fatt i
Alt det som ingen forstod
Alt ingen blandet seg inn i
Alt det de visste med ro

Sår

Der hvor ingen trår






10 kommentarer:

Merete L.A. sa...

Bildet viser et eldgammelt fotavtrykk funnet i Australia...

Perlehvit sa...

Har du skrevet diktet selv?

Kanskje du har noen gode ideer til et fint lite dikt vi kan ha på bryllupsinnvitasjonene? :)

Anonym sa...

Kanskje hun kan skrive et fint lite dikt til invitasjonene?

Du er så flink, Merete!!

Selv om jeg ikke helt liker undertonen i dette diktet, den får meg til å bli bekymret for deg!! Hehe.. :) Men det kan vi snakke om siden! ;)

Merete L.A. sa...

Skrevet selv, ja :) Hvis du klikker på "dikt" under "etiktetter", kommer det opp mye rart jeg har skrevet... :) Og jeg kan gjerne hjelpe å se etter dikt... Og så kan jeg jo sitte og klusse litt med pennen selv, kanskje jeg kommer på noe gøy ;) Men nydelige kjærlighetsdikt er det jo massevis av!! :)

Jepp, undertonen handler om at jeg har blitt såret i livet... det var det som fikk meg til å skrive, men etterhvert ble jeg så grepet med at det føles som om jeg har blitt slått og mishandlet og voldtatt... Så stemningen er nok mest det at jeg ble revet med, så min følelse ble multiplisert ;) (går ut av meg selv og inn i diktet etter inspirasjonen...;)

Merete L.A. sa...

Må forresten si at hvis du klikker på merkelappen "dikt", så vil du fort se at de er nokså dystre... Det har sin enkle grunn i at de er en del av en diktsamling jeg arbeider med, som jeg kaller "ikke lenger helt meg selv"... :) Kjekt å vite... ;)

Miss Madelene sa...

Hei :) Takk for kommentarene på bloggen min! Får aldri kommentarer, så dette var kjærkomment.
Så fint du skriver! Skal sjekke de andre diktene nå...

Merete L.A. sa...

Så søt du er :)
Vi trengte bare å vite at du fantes, så synes vi det er kjempe gøy å lese blogger... ;)
Men kjenner til det, ofte legger jeg ut haugevis av innlegg uten noen komentarer, så da er det veldig stusselig... Lurer på om noen er inne i det hele tatt??? Men så har jeg og Agnete skaffet oss sånne lure telle-dingser, så vi ser om noen har vært innom sida... Lurt ;)

Kos deg med mine makabre dikt ;)

Miss Madelene sa...

Telledingser, det var smart... Vet du hvor jeg kan få tak i en sånn en jeg også?

Perlehvit sa...

Syns du skriver så mange fine, dype, innlegg!

Virker som om du har vært igjennom mye vondt?..

Skal ta en titt på de andre diktene nå:)

Ligger en "utfordring" til deg i bloggen min!;)

Ha ei kjempefin helg Merete!

Har veldig lyst å treffe deg snart! Hadde vært koselig å bli bedre kjent!!!

Stor klem

Merete L.A. sa...

Lise: Telledingser tror jeg du kan få nå ved å gå inn på tilpass og "legg til gadget"... :) Hvis det ikke funker, må du spørre Agnete, det er hun som kan sånne finesser... ;)

Anja: Takk! :D Nå kan vi snart treffes! :D For nå er bryllupet til min bror vel overstått... og det var mye arbeid... ;) Har vært gjennom min del her i livet ja... På en måte har oppveksten min vært nokså normal - for skilsmissebarn å være - på den annen side så skal en ikke bagatellisere det som har hendt... :) Dette holder jeg på å skrive bok om, så det kommer nok utdrag etterhvert ;)

*merete*
:D