fredag 21. november 2008

Meretes pensumliste for adventstiden!

Åttende trinn:

  • Klassiske juleeventyr av Asbjørnsen & Moe og H. C. Andersen

  • De tradisjonelle julesangene og salmene

  • Egne juledikt

  • Egenprodusert pensum om Alf Prøysen

  • Film: The Nightmare before Christmas


Niende trinn:

  • "Bare mjuke pakker under treet - fortellinger" av Levi Henriksen

  • "Glade jul" (motstandsdikt) av Arnulf Øverland
  • Egenlagde julesanger i Øverlands ånd
  • Egenprodusert pensum om mellomkrigstida

  • Film: Crash


Tiende trinn:

  • "Et dukkehjem" av Henrik Ibsen

  • Film: Fem ganger et dukkehjem

  • Egenprodusert pensum om 1800-tallet

  • "Karens jul" av Amalie Skram

  • "A Christmas Carol" av Charles Dickens
  • Film: A Christmas Carol ?





Sånn får kanskje mine elever det i julen en gang... :)

*enjoy*

*red.*

3 kommentarer:

Anonym sa...

Å? Så det er ikke ditt pensum, altså?? Nå holdt jeg nesten på å bli misunnelig! ;) ;) ;) Du kommer til å bli en super lærer! Og så ELSKET jeg bildet du har lagt ut! :D

Merete L.A. sa...

Bildet avslutter en av de to semesteroppgavene mine, den som handler om jul... ;)
Noe av det er faktisk mitt pensum, da... Men det er utvidelesen av power pointen om jul du fikk se... ;) Har laga svær oppgave om å bruke temaet jul i norsktimene ;)

Anonym sa...

Ja, det var en virkelig god oppgave.. Lykke til med resten av oppgaver og eksamen!!
Og teknisk sett er alt tysk mitt pensum, så teknisk sett kan jeg lese juleevangeliet på tysk.. :) Ja, det skal jeg jammen gjøre, en gang i desember! ;) KYSS!!