fredag 15. desember 2006

Sangen som skal spilles i min begravelse!

"Hallelujah" - Leonard Cohen
Now I've heard there was a secret chord
That David played, and it pleased the Lord
But you don't really care for music, do you?
It goes like this The fourth, the fifth
The minor fall, the major lift
The baffled king composing Hallelujah
Hallelujah Hallelujah
Hallelujah Hallelujah

Your faith was strong but you needed proof
You saw her bathing on the roof
Her beauty and the moonlight overthrew her
She tied you To a kitchen chair
She broke your throne, and she cut your hair
And from your lips she drew the Hallelujah
Hallelujah, Hallelujah
Hallelujah, Hallelujah

You say I took the name in vain
I don't even know the name
But if I did, well really, what's it to you?
There's a blaze of light In every word
It doesn't matter which you heard
The holy or the broken Hallelujah
Hallelujah, Hallelujah
Hallelujah, Hallelujah

I did my best, it wasn't much
I couldn't feel, so I tried to touch
I've told the truth, I didn't come to fool you
And even though It all went wrong
I'll stand before the Lord of Song
With nothing on my tongue but Hallelujah
Hallelujah, Hallelujah
Hallelujah, Hallelujah
(Martin! Kan vi gjøre denne?)

10 kommentarer:

Hav sa...

Cohen ja. Du har virkelig ingen anelse om hvor mye jeg har hørt på Cohen det siste året. Han er en poet. Det er jo det han er; og sangene hans er dikt med melodi til - og det er jo slik vi liker det.
Har du hørt famous blue raincoat, nydelige sangen..

"..and thanks for the trouble you took from her eyes, I thought it was there for good, so I nevewr tried"

Merete L.A. sa...

Så stilig sammentreff, da! *litt like under overflaten fremdeles*
Og, ja, vi digger poeter som setter melodi til!!! ;D
Har ikke hørt den sangen, nei, der ga du meg et godt tips... ;)

Anonym sa...

Merete, Merete, Merete, Merete, Merete.... Det er HELT FEIL at du sitter her og planlegger momenter i din egen begravelse!!! Seriously?!?!?!?

Men sånn utenom det, så er det en nydelig sangtekst!!

Hallelujah!

Anonym sa...

Vet du hva??

På flere av innleggene dine får jeg bare ikke lov å websiden å legge inn kommentar... Det er veldig rart og litt irriterende... Den godtar meg bare ikke... Huff!

Ellers: Superglad i deg! ;)

Agnete

Anonym sa...

Det er en fin sang. Hørte den for første gang da jeg så Shrek. Men Cohen har en del fine sanger:) Hørt In my secret life av han? Ganske fin den og:)

Ha en god jul og et godt nyttår!!

Merete L.A. sa...

Marianne: Nei, ikke hørt den heller... Tydeligvis mye jeg har gått glipp av her!! ;)

Agnete: Enig i at det ergalt å planlegge hele begravelsen sin til punkt og prikke når en er frisk og sånn, men synes likevel det er godt å vite hva jeg har lyst til at skal skje i min egen begravelse så det ikke blir bare gørrtrist... selv om det er trist... jeg vil at min begravelse skal være full av oppmuntringer og positive ord!!! Men hvis jeg ikke sier det til noen, så er det jo ingen som vet det og kan ordne det sånn????

Og du må gjerne prøve å fikse det sånn at alle kan skrive!! *grønn*

*mosekos til dere alle*
;oD

Merete L.A. sa...

Kom forresten på det da vi var på julebord med begravelsesbyrået hos en steinleverandør som produserte gravsteiner og sånt... ;) Det var vakkert!! Begravelser og sorg kan være noe vakkert!

A sa...

Hm... Sier du det?

Er du klar over at jeg aldri kommer til å bli glad igjen hvis du dør?!?!!

Vel nå lar vi emnet ligge til vi har passert 42, altså til du er DOBBELT så gammel som nå. Så får vi heller fortsette å diskutere begravelsessangene da ;)
(Eller hva med 63?:)

LOVE YOU!

A sa...

Hey, vi er en fjerdedel på vei til 84... Hehehehe

Merete L.A. sa...

hehehe... ;)
Da tar vi det når vi blir 84 da!!! ;)
*done!!*

;)